Eerste dagen in brazilie - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van sietse Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu Eerste dagen in brazilie - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van sietse Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in brazilie

Door: Sietse van den nieuwenhuijzen

Blijf op de hoogte en volg sietse

07 Juli 2015 | Brazilië, São Paulo

Laat ik beginnen bij de vlucht zo'n 12 uur lang in een vliegtuig met 900km/h richting brazilie. Gelukkig had ik 2 leuke buren, een Braziliaanse en een jongen uit Slowakije we hebben gedurende vlucht veel gepraat daardoor ging de tijd vrij snel. Eenmaal aangekomen ging ieder zijn eigen weg en na een hele lange rij bij de paspoort controle ging ik mijn backpack ophalen. Ik zocht de goede band en toen begon het wachten en wachten en wachten ik heb bijna alle soorten en maten van tassen voorbij zien komen maar niet mijn tas na ongeveer 20 minuten begon ik me al een beetje zorgen te maken het zou niet een hele goede start zijn als ik mijn tas niet had zacht uitgedrukt. Gelukkig kwam mijn tas toen eindelijk op de band. Ik werd opgehaald door de zus van Isabella omdat de 3 oosterijkse jongens er al waren en met 6 pasten we niet in de auto. Het was ongeveer een half uurtje rijden naar het appartement van isa en haar zus. Daar ontmoette ik de andere weer het voelde gelijk weer alsof ik in Harrow house was. Het appartement ligt in het midden van Sao Paulo en heeft 3 slaapkamers en 2 badkamers een keuken en een woonkamer. Normaal wonen ze er met zijn vieren. Na een lange nacht slapen gingen we sightseeing doen in Sao Paulo. We zijn bij het voetbal museum begonnen waar we een Braziliaans voetbalshirt hebben gekocht met mijn eigen naam. Daarna zijn we over de markt gelopen en hebben kokonootmelk geprobeerd, in Nederland zouden we zeggen dat de melk ver over de datum was zo smaakte het. Toen hebben we de metro gepakt naar down-town om door de drukke winkelstraat te lopen en daar hebben we de lekkerste sandwich van Sao Paulo gegeten die bestond uit meer vlees dan brood. Daarna zijn we op een van de hoogste gebouwen in Sao Paulo gegaan om over de stad uit te kijken. We zagen heel veel wolkenkrabbers en het is zo immens groot dat is moeilijk voor te stellen. We zijn ook nog naar de kerk van Sao Paulo gegaan en naar een winkelcentrum. Savonds zijn we met vrienden van Isabella naar een lokale bar gegaan en daar heb ik veel nieuwe mensen leren kennen dat was super gezellig gelukkig zijn taxi's in Brazilië erg goedkoop. De volgende dag deden we wat rustiger aan het regende ook dus dat was wel jammer. In de eind van de middag gingen we met de bus naar ribeirao preto dat duurde ongeveer 4,5 uur. Voor ribeirao komt er weer een ander verslag hopelijk was het leuk om te lezen!

  • 12 Juli 2015 - 10:07

    Ynske:

    dag lieverd
    Wat fijn om te lezen dat je zo aan het genieten bent. Ga maar ervaren of reizen inderdaad 1 van jouw passies is , ik kijk uit naar je volgende verslag, kus mama

  • 12 Juli 2015 - 10:27

    Oma De Koning:

    Lieve Sietse,

    Dat was leuk om jouw verslag te lezen. Fijn dat het contact direct zo goed voelde. Al veel gedaan en gezien zo de eerste dagen. Dus Sao Paulo is een hele grote stad. Mooie architectuur of zijn het alleen maar hoge wolkenkrabbers? Sietse een fijne tijd met je vrienden en ik hoop weer gauw iets van je te lezen. Liefs oma

  • 12 Juli 2015 - 11:14

    Maaike:

    Hoi Siets
    Klinkt als een super start, ben benieuwd naar de rest van je verhalen x maaike

  • 12 Juli 2015 - 12:09

    Mascha:

    Hoi Sietse,

    Leuk geschreven! En goed om te lezen dat je vlucht ook zo fijn is geweest. Je hebt al heel veel in een paar dagen gepropt. Toffe foto's ook, krijg gelijk trek van dat broodje.

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    X

  • 12 Juli 2015 - 23:07

    Hiske:

    Leuk om te lezen Siets! Geniet van al het nieuwe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sietse

Ik ben een 17-jarige jongen uit breda. Ik heb net mijn havo examen succesvol afgerond en ik begin volgend jaar met International Media en Entertainment Manegment aan de NHTV in Breda. Ik ga deze zomer voor 4 weken naar Brazilie. Dit doe ik omdat ik 2 jaar geleden op vakantie in engeland een groep jongeren uit Brazilie heb leren kennen en daar goed bevriend mee ben geraakt. Die groep ga ik deze zomer opzoeken samen met andere vrienden uit oosterijk van dezelfde vakantie. Ik heb er zin in!!

Actief sinds 03 Juli 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 2673

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Sietse in brazilie

06 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Brazilie

Landen bezocht: