Ribeirao preto - Reisverslag uit Ribeirão Preto, Brazilië van sietse Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu Ribeirao preto - Reisverslag uit Ribeirão Preto, Brazilië van sietse Nieuwenhuijzen - WaarBenJij.nu

Ribeirao preto

Door: Sietse van den Nieuwenhuijzen

Blijf op de hoogte en volg sietse

08 Juli 2015 | Brazilië, Ribeirão Preto

Aangekomen in ribeirao preto was het inmiddels al half 1 in de nacht. De ouders van isabella kwamen ons ophalen geweldige mensen heel gastvrij. Ik zit met lorenz bij de vader in de auto ondanks dat hij niet zo goed Engels spreekt hadden we een leuk gesprek waarin hij van alles vertelde over de stad. De eerste autorit betekend voor mij altijd veel indrukken opdoen van de omgeving. Ik zag gelijk het immense verschil met Sao Paulo. Hier waren de straten schoon meer bomen en parken en vooral de rijkdom van de stad was goed zichtbaar. We reden langs vele villa parken omheind met hekken en security. De ouders van isabella wonen ook in een villapark. Lorenz en ik hadden het erover dat het zo gek voelt dat de behoefte er is voor zoveel bewaking en vooral dat het ook echt niet anders kan. Eenmaal binnen de hekken van het park was het de ene villa na de andere met allemaal 2 of meer auto's voor de deur. Geen sportwagens want de snelheidsdrempels waren net zo belachelijk hoog als in Tanzania. We kwamen bij het huis aan, het is een prachtig huis en erg groot. En natuurlijk een zwembad in de tuin dat maakten ons erg gelukkig. De ouders deden de dagen dat we er waren erg hun best om ons thuis te laten voelen, er was 2x per dag een warme maaltijd en elk ontbijt zag er uit alsof het Pasen was, ik heb dan ook geen moment honger gehad met alle caken en lekkernijen. De volgende dag was om te relaxen we deden een tour met de auto door de stad en Isa vertelde vanalles van wat je kon zien. 'S middags gingen we voetballen met alle jongeren uit het park, dat waren er nogal veel. En je kon zien dat voetbal echt de nationale sport van Brazilië is, iedereen was goed. Na een uur of  2 fanatiek gespeeld te hebben won toch FC gringos (dat betekend buitenlanders in het Portugees). 'S avonds gingen we naar vrienden van isabella die we bij het voetballen hadden ontmoet. En daar leerden we het leukste drankspel ooit ;). Het is genaamd buffelo bueo, het idee is dat je je lippen over je tanden doet en dan zeg je buffelo bueo dan is diegene links van je aan de beurt, je kan ook iiiaaa zeggen dan ga het de andere kant op. Als je je tanden laat zien of je maakt een fout dan moet je een slok bier drinken. Veel van de Braziliaanse waren heel goed in dit spel en konden je soms helemaal in een deuk laten lachen door de manier waarop ze iiiaa zeiden. Ik heb in tijden niet zo'n leuke avond gehad. De dag erna hebben we ook rustig aan gedaan, we zijn nog wel gaan shoppen in het winkelcentrum en hebben een typisch brazilaans biertje op genaamd Shop. Shop is eigenlijk wat wij met carnaval drinken, jong bier. 'S avonds zijn we naar een club in de stad gegaan. Dat was een hele ervaring, het was zo druk dat het wel een uur duurde voordat je naar binnen kon eenmaal, je betaalde 15€ entre waarvan je 7,50 aan consumptie bonnen kreeg. De avond begon goed met vooral dance muziek veelal Nederlandse dj's rond een uur of 2 kwam er een Braziliaanse hiphop groep. Ik heb zelden zulke slechte muziek gezien. Nikki, een van de Oostenrijkse jongens, werd er helemaal gek van hij houdt normaal erg van hiphop, maar de groep die daar was kon er echt niets van en we begrepen er helemaal niets van natuurlijk. Gelukkig kwam er daarna weer goede muziek. Na 3 uur geslapen te hebben was het al weer tijd om op te staan omdat we een volle dag gepland hadden. De moeder van de tante van Isa en gabi heeft een villa in een stad aan een meer en daar hebben de ouders een boot liggen. Dus gingen we daarheen met een deel van de familie. Allemaal rond mijn leeftijd waar we de avond daarvoor ook me wezen zijn stappen. Na ongeveer 2,5 rijden waarvan ik het grootste deel heb geslapen kwamen we aan. Ik overdrijf niet als ik het hemel op aarde noem, een prachtige villa aan het water met palmbomen en Bergen aan de overkant van het water en heerlijk weer. We gingen met de moterboot varen over het water en we gingen waterskiën althans een poging wagen. Na een keer of 4 vol op mijn plaat te zijn gegaan vond ik het wel mooi geweest. Ik kwam de 2 keer wel voor een deel uit het water, maar het was een stuk moeilijker dan ik dacht. Gelukkig hadden ze ook een soort snowboard waarmee het mij wel lukte en dat was erg gaaf. De boot ging een kilometer of 30 per uur en het koste veel kracht om te blijven staan, maar het ging erg goed ik ben zelfs over de stuwgolf gegaan van de boot alleen toen ik terug achter de boot probeerde te komen ging ik te water. Het was in ieder geval een geweldige dag. 'S avonds waren we te moe om nog lang weg te gaan dus zijn we nog even langs een paar mensen gegaan om dag te zeggen want de volgende dag vliegen we naar Rio. En dat is waar ik nu ben beland in het vliegtuig richting Rio ik heb er zin in!























  • 13 Juli 2015 - 21:27

    Oma De Koning:

    Lieve Sietse,

    Zo, dit is echt een droomreis voor je. Wat leuk om dat met zoveel jongeren te ervaren en lieve gastvrije mensen te ontmoeten. Maakt al het harde werken van de laatste maanden meer dan goed toch!?
    liefs, oma

  • 14 Juli 2015 - 15:14

    Floor:

    Soow siets, net een week weg en al zoo veel leuke dingen gedaan. Heel veel plezier daar en ben benieuwd naar de foto's.

    Xxx je liefste nichtje

  • 22 Juli 2015 - 11:35

    Hiske:

    Hè Siets wat een mooi verhaal om te lezen! Je bent nu alweer twee weken verder, ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sietse

Ik ben een 17-jarige jongen uit breda. Ik heb net mijn havo examen succesvol afgerond en ik begin volgend jaar met International Media en Entertainment Manegment aan de NHTV in Breda. Ik ga deze zomer voor 4 weken naar Brazilie. Dit doe ik omdat ik 2 jaar geleden op vakantie in engeland een groep jongeren uit Brazilie heb leren kennen en daar goed bevriend mee ben geraakt. Die groep ga ik deze zomer opzoeken samen met andere vrienden uit oosterijk van dezelfde vakantie. Ik heb er zin in!!

Actief sinds 03 Juli 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 2675

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Sietse in brazilie

06 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Brazilie

Landen bezocht: